Білозірська ЗОШ І-ІІІ ступенів - Сторінка директора

Сторінка директора



Анкетні дані 

Петренко Світлана Олександрівна

Петренко Світлана Олександрівна, директор опорного навчального закладу "Білозірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів" Білозірської сільскої ради Черкаського району Черкаської області, вчитель біології, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.

Дата народження: 25.08.1969 р.

Освіта: вища. Київський педагогічний інститут імені Драгоманова, 1992 рік.

Спеціальність за дипломом: учитель біології.

Стаж роботи: 30 років.

Посада: директор Білозірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Життєве кредо

Не кажи світові про те, що ти хочеш зробити - покажи як ти робиш.

Педагогічне кредо

Найдосвідченіший педагог ніколи не повинен спинятися на досягнутому, бо якщо немає руху вперед, то неминуче починається відставання.

Моя стратегія управління

Пріоритетні завдання закладу:

  • педагогіка партнерства;

  • компетентнісний підхід;

  • готовність до інновацій;

  • наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі та управлінні закладом;

  • запровадження ІКТ в освітньому процесі, що носитиме системний характер та охоплюватиме всі види діяльності, формуючи в учнів важливі технологічні компетентності.

Опорний навчальний заклад як центр управління Нової української школи в умовах децентралізації

Забезпечення якості шляхом розвитку школи

 

Погляд на себе і в майбутнє

Основа розвитку особистості – свобода, задоволення могутньої жаги пізнання, і тоді люди стають «як Боги, що знають добро і зло». Озброїти б цією ідеєю кожного вчителя! Це шлях філософії свободи і нової школи – керуватись не заборонами, а природними бажаннями вихованців, повіривши в первинність їхніх прагнень, робити добро і формувати ці прагнення.

Шлях до нової  школи лежить також через любов. Нам треба дуже серйозно вчитися любити людину та життя і вчити цьому наших дітей, учити їх жити без насильства і страху, будувати стосунки за законами гуманізму, дбайливого ставлення до людини і людського життя, як найвищої цінності.

І школа починається з любові. Досвід шкіл В.Сухомлинського, М.Монтесорі це підтверджує. По суті, справжня педагогіка – це і наука про любов. Якщо ми навчимо дитину любити, ми навчимо її всьому – воістину народна мудрість.

Шлях до нової школи лежить також через утвердження правди – в змісті освіти, особливо історії і літератури, у стосунках між учителем і учнями, між батьками і дітьми, у всіх проявах шкільного життя. Якщо у школі панує правда, то це означає, що ми позбулися фальші, показухи, подвійної моралі, розбіжності між словом і справою. Питання правди – це питання морального вибору між правдою і кривдою, добром і злом, честю і безчестям. Нова школа – школа правди, честі і совісті. Отже, у свободі, любові і правді полягає не лише філософія освіти – в цьому головний зміст і найвища мета школи, її ідеал.

     Найголовніше в освіті:
   1. Це, беззаперечно, дитина. Виховання, виховання і ще раз виховання дитини з урахуванням її індивідуальності, самобутності та неповторності на першому місці, а вже потім – навчальний процес. Учитель, який із повагою ставиться до дитини як до особистості, яка стоїть на одному з ним рівні, навчить її набагато краще, ніж учитель, який і досі ставиться до дитини як до об’єкта свого педагогічного впливу.

   2. Реформування управлінської діяльності. Сьогодні не школа вирішує, що їй зробити та як зробити з більшою для себе користю. За планами, заходами, звітами, конкурсами не залишається часу для копіткої та вдумливої щоденної роботи, ми не встигаємо майже нічого робити з дитиною, заради якої й повинна існувати школа.

Діяльність закладу

Реформа освіти у громаді розпочалася із 2016 року. Рішенням сесії Білозірської сільської ради з метою створення єдиного освітнього простору громади, концентрації та ефективного використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів (вихованців), створення єдиної системи навчально-виховної роботи утворено навчально-виховне об’єднання «Білозірський шкільний освітній округ» та затверджено Положення про освітній округ і визначено Білозірську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів опорним навчальним закладом. Було затверджено цільову комплексну Програму зміцнення матеріально-технічної бази Білозірської ЗОШ І-ІІІ ступенів як опорної школи на 2016-2018 роки.

Зрозуміло, для вирішення глобальних завдань громади школа повинна мати відповідну матеріально-технічну базу, а головне, науково – методичний потенціал, який реалізується через творчу працю педагогів. Усіма цими чинниками володіє наш Опорний навчальний заклад, який розташований в селі Білозір’я – адміністративному центрі об’єднаної територіальної громади.

У 2016 році, завдяки перемозі в обласному конкурсі опорних шкіл заклад отримав 2 мільйони 600 тисяч гривень, які були використані на оновлення матеріально-технічну бази закладу, проведено заходи з енергозбереження шляхом встановлення ернергозберігаючих вікон та заміни дверей та заходи з благоустрою шкільної території. На виділені кошти замінено в навчальних кабінетах парти, стільці, дошки, стінки. Закуплено 10 ноутбуків, 11 інтерактивних дошок, 12 проекторів, лінгафонний кабінет, цифровий вимірювальний комплекс “Енштейн” для лабораторних занять з фізики, хімії та біології. Придбано комплект обладнання для кабінету трудового навчання та обслуговуючої праці, комплект для кабінету фізики, демонстраційні моделі, навчальне обладнання для природничо-математичних кабінетів. Завдяки такій фінансовій підтримці в опорному закладі та його філіях зроблено чимало роботи. На базі опорної школи проводяться науково-практичні конференції, семінари-практикуми, педагогічні читання для педагогічних працівників Білозірського освітнього округу. Тут працівники отримують індивідуальні та групові консультації, студенти проходять навчальну практику.

У нашому закладі навчається 527 учнів на денній формі та 2 учні на екстернатній формі навчання, 4 - індивідуальній, 3 - інклюзивній. Функціонує 24 навчальні кабінети, майстерня, кабінет обслуговуючої праці. До послуг учнів кімнато школряра, актова зала та спортивний зал, бібліотека, шкільна їдальня, медичний кабінет, кабінет психолога. Освітні послуги надають 38 педагогічних працівників. Підвезення учнів та педагогічних працівників до опорної школи – обов’язкова умова забезпечення функціонування освітнього округу. Для цього у закладі функціонує шкільний автобус. Сформовано орієнтовну дорожню карту підвезення дітей до опорного закладу з філій.

Опорний НЗ “Білозірська ЗОШ І-ІІІ ст.” щодня відчиняє двері вчителям та учням, щоб діти оволоділи знаннями, компетентностями, змогли найти своє місце в житті. Освіта завжди була і буде найвищим національним пріоритетом, основою для розвитку особистості, суспільства та держави. Тому створення високоефективної системи якісної освіти – це об’єктивна вимога часу.

Завдяки тісному партнерству з громадою наша громадсько-активна школа виграє фінансово. В закладі організовано безкоштовне харчування для дітей 1-4 класів та дітей пільгових категорій. Працюємо над реалізацією програми “Обдаровані діти”. Переможці МАН обласного рівня отримують стипендії. Опорний навчальний заклад та його філії підключено до мережі інтернет. Проводяться поточні ремонти, капітальний ремонт котельні та придбано 5 твердопаливних котлів. Для розвитку туристсько-краєзнавчої роботи придбано спортивне спорядження, інтерактивний тир. Встановлено відеоспостереження за подвір'ям закладу, організовано освітнє середовище для учнів 1-х класів.

Школа розвиває партнерські відносини. Партнерство – це встановлення та розвиток взаємовигідних відносин між школою, вчителями, учнями, членами громади для спільного вирішення загальних проблем. Партнерство закладу і громади допомагає нам поліпшити імідж школи, дає можливість залучити додаткові ресурси для підтримки школи, для задоволення потреб та інтересів громади. Партнерство поліпшує довіру, взаєморозуміння, взаємодію між представниками різних секторів громади. На розвиток громади, громадянської самоорганізації і самоуправління ми разом з громадою спрямовуємо ресурси школи. Маємо спільні традиції і практики громадянської активності у школі та громаді. У нас є досвід громадської роботи, бо з 2009 року Білозірська ЗОШ І-ІІІ ст. діє як громадсько-активна, працюючи в програмі “Школа як осередок розвитку громади”. Партнерство між учнями, вчителями, батьками та громадою прослідковується у спільних проектах, спортивних змаганнях, культурних заходах.

Партнерство між школою та громадою сприяє розвитку місцевої громади і демократизації школи. У нашій громадсько-активній школі особлива увага приділяється освітнім, соціальним, оздоровчим послугам, розвитку молодіжного руху, зміцнення родини та віднисин між мешканцями громади. Це можливо завдяки загальному інтересу і взаємовигідним відносинам. Ми знайшли порозуміння з громадою. Це допомагає поставити загальні цілі та визначити ступінь участі в спільній діяльності. Ми створили план спільної діяльності, підписали меморандум про співпрацю між громадою педагогічним та учнівським колективами. Завдяки налагодженому парстнерству між школою і громадою створено освітньокультурний простір, що відкриває можливості для виховання, оздоровлення та відпочинку дітей. Це - центр культури та дозвілля, будинок культури, дитячоюнацька спортивна академія з футболу, мережа гуртків, клубів за інтересами.

Наші учні лідери, партнери, волонтери, громадсько активні, завзяті та умілі. Проявляють свої здібності, беручи активну участь у різних проектах. Працювали в проекті “Майстерня сільських ініціатив”. В рамках роботи в проекті з ініціативи шкільної молоді створено туристсько-краєзнавчу громадську організацію “Білозори” Білозірської сільської ради. Організовано навчання членів громадської організації, відкрито нові туристичні маршрути. Проходять спортивні змагання, походи, тренінги. Результатом перемоги у проекті “Екологічна освіта як чинник створення території соціального партнерства в Білозірській об’єднаній територіальній громаді” є участь педагогів та учнів Білозірського освітнього округу в підсумковій конференції “Екологічна освіта як чинник створення території соціального партнерства в Білозірській ОТГ” на базі інституту технічної теплофізики НАН України. Організовано екскурсію до лабораторії теплонасосних технологій, екскурсію на виставку наукових досягнень та до лабораторії дослідження сонячної інсоляції. Відвідування енергоефективного будинку пасивного типу “0-енергії”. Цікаві екскурсії спонукали дітей до активної участі в науково-дослідницькій діяльності. Сім учнів освітнього округу громади брали участь в обласному конкурсі МАН, чотири з них отримали призові місця. В багатьох проектах учнівська молодь виступає лідерами. Це проекти “Бюджет участі” та “Кращий ландшафтний дизайн школи”.

Участь у програмі “Демократична школа” Європейського центру імені Вергеланда спонукала учнів, учителів, керівництво школи, батьків і громаду спільно працювати над демократичним розвитком закладу, вносячи зміни у шкільні правила, розробляючи механізми вирішення конфліктів та попередження випадків дискримінаці, запроваджуючи принципи демократії та прав людини в рамках шкільної програми і позакласної роботи. Відбулися зміни і в освітньому процесі, який тепер опирається на цінності прав людини, демократичної участі, рівності і партнерства.

Родзинкою успіху в цій програмі є співпраця закладу з органами місцевого самоврядування. У громаді дослуховуються до ініціатив молоді, підхоплюють ідеї, допомагають. Запрошують до участі у проектах, дослуховуються до їх думки. Діти почуваються комфортно у демократичній школі. На засіданнях учнівського парламенту обговорюються питання тісної співпраці. Долаючи проблеми разом, швидше досягаємо успіху. Педагоги для дітей сьогодні друзі і помічники, щоб зрозумілою була суть “демократії”: на що вони мають права і в чому полягають їх обов’язки.

Заклад має відповідати новим вимогам суспільства. Велика увага приділяється командній роботі у школі. Змінюється формат нарад. Тепер такі зустрічі проводять самі вчителі, а не директор. Налагоджується співпраця між учителями та діалог.

З метою обміну досвідом проводиться відвідування учителями уроків одне одного. Така практика направлена не на похвали, а критичну оцінку роботи яка сприяє вдосконаленню.

Відповідно наказу МОН України від 06.04.2017 №561 Опорному НЗ “Білозірська ЗОШ І-ІІІ ст.”, базовому закладу, що бере участь у дослідно-експериментальній роботі за темою “Дидактико-методичне і навчальне забезпечення реалізації концептуальних засад реформування початкової загальної освіти” надано статус екпериментального загальноосвітнього навчального закладу всеукраїнського рівня.

За бажанням батьків майбутніх першокласників, рішенням педагогічної ради у 2017 році заклад долучився до впровадження освітньої програми “На крилах успіху”. Навчання за даною програмою орієнтоване на дитиноцентризм, навколо якого вибудовується гуманна педагогіка із особистісною орієнтацією навчання, а відповідно і діяльнісний підхід до його організації. При вивченні навчальних предметів учні вміло використовують знання для пізнання навколишнього світу та успішного розв’язання навчальних і життєвих ситуацій. Метою участі у проекті є виховання гармонійно розвиненої особистості, фізично і морально здорового покоління, людської гідності, прагнення до участі у демократичному самоврядуванні та відповідальності за свої вчинки, самостійності у поповненні знань.

Перевагами проекту “На крилах успіху” є інтеграція предметів та їх практична спрямованість, навчання за тижневими тематичнимии посібниками, навчання в русі, квести, хвилинки релаксації, ранкові зарядки, толока, співпраця з батьками, завдання розроблені відповідно до вікових особливостей учнів, що формують ключові та предметні компетентності. Навчання дітей захоплююче: активне, узгодженість навчального і виховного процесів, навчаючись учусь, селфі-аудит, індивідуальна скринька школяра.

  • сьогодні з’ясовуємо питання розширення послуг на базі школи, як того вимагає модель ГАШ, стимулюємо виникнення інноваційних освітніх програм, допомагаємо вдосконалити професійну форму педагога, яка відповідає вимогам сучасності. З громадою ми стали конкурентоспроможними. Думаю, що за опорними закладами в громаді - майбутнє. Адже ми вже побачили, що наша школа стала суттєво кращою для подальшої роботи. Від цього і педагогічна діяльність працівників буде вдосконалюватися. разі ми дуже активно працюємо над тим, щоб впроваджувати нові технології у начальний процес. Ми стали агентами змін Нової української школи.

У рамках децентралізації відбувається переорієнтація на особистість кожного члена громади, на формування активної громадської позиції, відповідальності перед собою та перед громадою за прийняті рішення. У результаті роботи ресурси школи використовуються ефективніше в інтересах усіх мешканців громади. Школа, перетворюючись у громадський центр, більше отримує реальної допомоги від місцевої громади.. Участь дитини в житті великої спільноти допомагає будувати майбутнє.

Нова українська школа у новій громаді – це дієвий тандем. Білозірський опорний заклад – це соціокультурний та освітній центр Білозірської ОТГ. Ми не зупиняємося на досягнутому, впевнено крокуємо вперед, бо наша школа – це школа майбутнього, школа здоров’я, комплексна школа, в якій зручно та комфортно навчатися дітям, в якій успішно реалізовуються усі позитивні та далекоглядні плани.

Сподіваюся, що нам вистачить енергії, сил, творчості та натхнення втілити перспективний план розвитку опорного закладу. Це все повинно спрацювати на усвідомлення того, що країна, де живе і навчається, моделює майбутнє школяр опорного закладу – найкраща.